Тематика
семінару – практикуму
“ Популяризація європейської культурної спадщини, європейських цінностей та
традицій серед молоді ”
24.05.18 р.
№
|
Назва
виступів
|
Час
|
Виступаючий
|
1.
|
Відкриття семінару : «Європейський
рік культурної спадщини в контексті бібліотек»
|
10.00 – 10.15
|
Головачова Тетяна
Миколаївна , директор ЦМБС
|
2.
|
Рекомендації щодо популяризації європейської культурної
спадщини, європейських цінностей та традицій в бібліотеках системи.
|
10.15 – 11.00
|
Підгірна Наталія
Володимирівна, методист ЦМБ
|
3.
|
Минуле для майбутнього: 2018 рік –
український рік культурної спадщини» (Огляд літератури за інформаційно – бібліографічним покажчиком)
|
11.00 – 11.45
|
Рибачук Олена Іванівна
, пров. бібліограф
|
4.
|
Європейська
культурна медіа тека : перегляд
та обговорення відео фільмів «Євросоюз»,
« Порівнюємо країни Європи"
|
11.45 – 12.30
|
Шмакова Ніна
Анатоліївна, зав. відділом НІТ
|
Обідня перерва
|
12.30 – 13.00
|
||
5.
|
Методика та проведення квест - гри «Європейські перегони» (для молодіжної
аудиторії)
|
13.00 – 13 . 45
|
Шмакова Ніна
Анатоліївна, зав. відділом НІТ
|
6.
|
Марафон європейських
культур:
-
Німеччини
(ЦМБ)
-
Франції
(ф.2)
-
Польщі, України
(ЦДБ)
-
Англії
(ф.7)
-
Іспанії
(ф.3)
(презентаційні виступи)
|
13.45 – 14.45
|
Учасники семінару
|
7.
|
Арт – галерея «Наше місто» (Екскурсія )
|
14.45 – 16.00
|
Учасники семінару
|
8.
|
Неформальне спілкування
«Бібліотечні пропозиції з популяризації культурної спадщини міста
Світловодськ (в рамках акції «Бібліотека під відкритим небом» до Дня міста)»
|
16.00 –16-30
|
Учасники семінару
|
щодо популяризації
європейської культурної спадщини, європейських цінностей та традицій в
бібліотеках Світловодської ЦМБС .
Однією з умов інтеграції України до
європейського та світового співтовариства є забезпечення збереження культурного
надбання як частини світової культури. Досягнення цієї мети потребує узгодження
чинного законодавства України про охорону культурної спадщини з
міжнародно-правовими стандартами, запозичення світового досвіду збереження
цінностей та дотримання рекомендацій міжнародних організацій.
Головним завданням для сучасної
України є слідування настановам ЮНЕСКО та виконання норм усіх ратифікованих
конвенцій, декларацій, удосконалення нормативно-правового забезпечення,
зокрема, Закону України «Про охорону культурної спадщини». Не менш важливим є
налагодження державно-приватної співпраці у галузі охорони об’єктів культурної
спадщини та пам’яток національного значення, становлення розширеного
співробітництва із міжнародними організаціями, фондами та іншими зацікавленими
установами. Адже багата культурна спадщина України є вагомою частиною
всесвітнього культурного надбання. Її належне збереження та використання — це
не лише один із ключових напрямів державної політики, але й показник, за яким
оцінюється наша країна на європейському та світовому рівні.
На сучасному етапі Україна є активним учасником
міжнародних відносин у галузі охорони культурної спадщини.
Культу́рна спа́дщина — сукупність успадкованих людством
від попередніх поколінь об'єктів культурної спадщини, результат духовної і
матеріальної діяльності. 1963 року створена загальноєвропейська федерація
Europa Nostra з метою популяризації і захисту культурної спадщини та природного
середовища Європи.
Культурною спадщиною вважають:
Ø пам'ятки: твори архітектури, монументальної скульптури й
живопису, елементи та структури археологічного характеру, написи, печери та
групи елементів, які мають видатну універсальну цінність з точки зору історії,
мистецтва чи науки
Ø ансамблі: групи ізольованих чи об'єднаних будівель,
архітектура, єдність чи зв'язок з пейзажем яких є видатною універсальною
цінністю з точки зору історії, мистецтва чи науки;
Ø визначні місця: твори людини або спільні витвори людини й
природи, а також зони, включаючи археологічні визначні місця, що є
універсальною цінністю з точки зору історії, естетики, етнології чи
антропології.
Ø До культурної спадщини відноситься також: вміст
бібліотек, музеїв, архівів.
Ø До матеріальної культури належать також архітектурні
будівлі: церкви, монастирі, замки, палаци та інші культурні та архітектурні
пам'ятники.
Європа
оголосила 2018-й рік Роком культурної спадщини (Year of Cultural Heritage). З
такою ініціативою виступила ініціативна група на чолі з членом Єврокомісії з
питань освіти, культури, молоді та спорту Тібор Наврачічем, її підтримав
Європарламент, Рада ЄС і голова Єврокомісії Жан-Клод Юнкер. Цей масштабний
проект допоможе донести до великої кількості людей інформацію про багатющу
європейську культурну спадщину, аби вони дізналися про неї, оцінили це багатство,
допомогли його зберегти і примножити.
Традиційно
з нагоди Дня Європи на центральних площах великих міст країни організовуються і
проводяться святкові заходи, презентації історії і культури країн Європи,
концерти популярної музики за участю українських та європейських виконавців.
У
День Європи жителі України відзначають день спільних цінностей, спільної історії
всіх націй континенту. Головна мета свята
до дня Європи- формування позитивної громадської думки щодо
євроінтеграції України, знайомство українців з європейськими цінностями та
традиціями, популяризація європейської культурної спадщини. Дуже важливо, щоб в
заходах на честь Дня Європи активну участь брали громадські організації, молодіжні
та студентські об'єднання. День Європи – це масштабний захід, який привертає
увагу великої кількості відвідувачів. Підготовка до його проведення потребує
значних зусиль та участі багатьох учасників, які допомагатимуть у його
організації. Особливою рисою цього свята вважаємо громадський вимір: громадою
для громади. Дійовими особами свята є звичайні люди, які проживають у громаді,
є прихильниками європейських цінностей
та готові донести свою думку на загал.
Перелік
заходів, які наведемо нижче є орієнтовним, носить рекомендаційний характер.
Для
дошкільнят та дітей молодшого віку пропонуємо провести наступні заходи:
ü тематичні уроки, виховні години
ü віртуальні подорожі столицями європейських країн
ü свята «Ми маленькі українці!», «Хай сонечко сяє всім
дітям Європи!»
ü музичний вернісаж «У світі європейської музики»;
ü усний журнал «Наш європейський дім»;
ü інсценування відомих європейських казок
ü створення колажу «Європа очима дітей» тощо
Діти
Середнього віку мають більше поле діяльності, тому учні можуть бути залучені як
до волонтерської діяльності так і до масових заходів як то:
ü ЄвроКВЕСТ;
ü конкурси фотоколажів та малюнків «Ми подорожуємо
Європою», «Багатолика Україна в багатоликому світі», «Україна – держава європейська»;
ü організація бібліотечного куточка/музею країн;
ü вистави за мотивами п’єс відомих європейських та
українських письменників;
ü ігри-вікторини на європейську тематику;
ü благодійний ярмарок-презентація національних культур
європейських країн
Ще
більшим потенціалом володіють підлітки. Учні старших класів можуть приймати
участь у заходах, що означені вище для молодших товаришів, а також
організовувати більш масштабні і складні дійства.
Наприклад,
v флеш-моби;
v арт-майдан;
v фестивалі: живих
скульптур «Жива Європа», «Чудеса світу», «Чудеса
України»;
v вуличних танців;
v рок-фестиваль;
v презентація «Книги пам’яті» в рамках проекту «Я пам’ятаю
– Україна» (див. вище);
v літературно-музичний журнал;
v імпровізовані лицарські турніри, відомі історичні події;
v виготовлення і поширення інформації про Європейський
Союз, програми та проекти, які реалізуються ЄС в Україні (брошури, буклети,
блокноти, зовнішня агітація та символіка);
v спортивні змагання, ігри;
v віртуальні подорожі;
v конкурс читців західноєвропейської поезії;
v тренінги;
v проведення науково-практичних конференцій
(Веб-конференцій);
v зустріч з цікавими людьми, представниками громадських
організацій, викладачами ВНЗ;
v відкриття Європейського містечка;
v конкурс графіті на європейську тематику;
v висадка символічної квіткової клумби ;
v дискусії, дебати, круглі столи: «Імідж України в Європі», «Українська культура
у контексті
європейського
та світового розвитку» і т.п.
Заходи
в бібліотеках повинні:
• сприяти формуванню користувачів
уявлення про міжнародні акти, що розкривають загальну стратегію України по
відношенню до Євросоюзу, власної обґрунтованої позиції щодо вступу в ЄС;
• зосередити увагу на геополітичному
розташуванні держави та спільній історії, розвиткові культури;
• підвищувати мотивацію до вивчення
культури європейських країн,
• виховувати почуття відповідальності,
гідності, патріотизму та любові до власної історії, традицій, звичаїв народу.
Матеріал узагальнила
провідний методист ЦМБ Підгірна Н.В.
Немає коментарів:
Дописати коментар