четвер, 31 березня 2016 р.

Пошук нових підходів, креативних ідей, інтерактивних заходів в роботі з молоддю.
( методична скринька :цікаві ідеї для молоді )
Пошук нових підходів до масової роботи сприяє урізноманітненню видів і тематики заходів, підвищенню їх популяризації серед користувачів бібліотеки. Зрозуміло, що в своїй роботі ми не можемо обійтись без традиційних презентацій, зустрічей, оглядів, днів інформації. Але нові методи і форми роботи не лише зацікавлять постійних користувачів, але й привернуть увагу нових.
Бібліотечний  квест  «Книжкове місто»
(у квесті приймали участь 28 учнів)
Мета: познайомити з відділами бібліотеки та її довідково-бібліографічним апаратом, використовуючи пошуково-ігрові форми.
На початку квесту за допомогою кольорових зірочок поділили учасників на 4 команди по 7 чоловік (сині, зелені, червоні та жовті). Команди обрали собі старших груп (капітанів).
Бібліотечний квест розпочався з отримання кожною командою карти-навігатора по бібліотеці, яка перетворилася на Книжкове місто з назвами площ, вулиць, бульварів, алей, проспектів, провулків та станцій.                                                                                               
Кожна команда отримала гіда-екскурсовада. Ними стали працівники відділів Інформаційно-бібліографічного обслуговування  і комплектування та каталогізування документів.
Учням запропоновали 4 маршрути, які проходили через 8 відділів книгозбірні і тривали 30 хвилин.
Проект «Літературно—молодіжна акція «Замов письменника»
щодо підтримки та просування читання у молодіжне середовище та привернення уваги до сучасного українського літературного процесу
Мета: познайомити молодіжну аудиторію з яскравими представниками сучасної української літератури. Як з метрами так і новим поколінням українських прозаїків і поетів.
Складові проекту:
-  моніторинг читацьких смаків та обізнаності молоді з творчостю українського письменства
-  книжкова виставка «Будь сучасним – читай українське», яка допомагає познайомитися з яскравою палітрою сучасних українських письменників.
-  масові заходи: поетичний марафон «Зупинилось небо у вікні», літературний вернісаж  «Коронація слова» - нова хвиля української літератури»
-  стенд «Замов письменника...» де читачі можуть залишити свої пропозиції і висловити побажання щодо зустрічі з конкретним письменником
Проект передбачає, використовуючи технології Web 2.0, зустрічі з письменником у форматі Skype-спілкування та наживо.
Креативна майстерня (Учасники освоюють нові техніки рукоділля, спілкуються                        і  отримують задоволення від створення подарунків для рідних та друзів)
Соціальний кінозал (Демонстрація художніх та документальних фільмів щодо соціальної ативності , прав людини. екологічного спрямування з подальшим обговоренням)
Екологія:
екологічний футбол. Участь у грі беруть 2 команди. На листі ватману зображені футбольні ворота. Площину воріт розбито на 24 квадрати, які зашифровані номерами. Під кожним номером міститься запитання. У центрі воріт запитання - легші, а по кутах - важчі. Суперники пропонують один одному запитання, вказуючи на номери в площині воріт. Якщо відповідь не вірна, супернику зараховується гол (у дужках вказано, яку кількість очок суперник одержить за правильну відповідь). За неповну відповідь – призначається кутовий удар (запитання ведучого);

1 (6)    2(4)     3(4)     4(4)     5(4)     6(6)
7(5)     8(3)     9(1)     10(1)   11(3)   12(5)
13(5)   14(3)   15(1)   16(1)   17(3)   18(5)
19(5)   20(3)   21(2)   22(2)   23(3)   24(5)
Ризик-версія “Земля – наш спільний дім”. (Участь у такому заході беруть 4 команди. Гра проходить у 3-и тури. Тур перший – участь беруть 2 команди, кожна з яких отримує кілька запитань і час на підготовку відповіді. Якщо команда ризикує і відповідає без підготовки, вона отримує 2 бали, якщо готується (30 секунд) – один бал. Якщо не відповідає – то таку можливість має команда - супротивник. Окрім цього, кожна з команд має відповісти на запитання із « шляпи». У другому турі беруть участь інші дві команди за тими ж правилами. У третьому турі між собою змагаються переможці перших двох ігор – таким чином визначається переможець;
фестиваль екологічної творчості «Ми діти твої, Земле».
Краєзнавча робота:
-           виставки «Чудове місто України, моя любов – Кіровоград», «Стоїть зацілований всіма вітрами, колиска любові і пісня душі»;
-           краєзнавчий калейдоскоп;
-           віртуальна подорож «Золоті стежини рідної землі».
Популяризація здорового способу життя:
-           круглий стіл «Вибір є завжди і в кожного з нас»;
-           «Суд над шкідливими звичками». Цікавий театралізований захід, у якому діючими персонажами виступають лікар, суддя, свідки, прокурор, адвокат і шкідливі звички – у якості підсудних;
-           «Виховання здорового способу життя» - за методикою «рівний-рівному».
Суть такого заходу полягає у тому, що інформацією про шкідливі звички та їх наслідки діляться між собою самі юнаки та дівчата. Доведено, що інформація, розказана однолітками, сприймається краще, ніж та, яку розповідають дорослі.
-           Проведення тематичних конкурсних програм. Наприклад, «Ми – проти тютюнопаління!» Вона складається з кількох турів. Тур перший – презентація власної команди, її назви, кредо та девіза. Тур другий – конкурс «Антиреклама» - учасники вдома готують антирекламу тютюнопаління. Тур третій – бліц-опитування. Це короткі запитання, на які даються три варіанти відповідей. Тур четвертий – мозковий штурм «Що таке здоров’я?». Учасники дають визначення поняттю здоров’я. Для того, щоб конкурс проходив яскраво, кожна команда отримує паперові промінчики різного кольору, на яких пишуть свої визначення. Потім клеють ці промінчики на плакат із зображенням сонця. Цікавим також є конкурс капітанів. У ньому капітани команд уявляють себе кандидатами у мери міста і пропонують нам свою програму заходів проти тютюнопаління.
Сприяння інтелектуальному розвитку молоді:
-           інтелектуальний магазин «З історії цікавих речей». Участь у заході беруть дві команди, змагання проходять у три тури. Тур перший – накопичувальний. У цьому турі, за кожну вірну відповідь на запитання учасники команди отримують одну умовну «монету». У другому турі – за можливість відповідати на запитання, команди мають заплатити по два монети. Правильна відповідь подвоює суму грошей. Тур третій – команди між собою торгуються за можливість купити запитання і відповісти на нього. У кінці гри, за зароблені кошти, вони купують собі призи у інтелектуальному магазині;
-           інтелектуальне кафе «Домінанта». Це - одна цікава гра. Зала, де проводиться захід, має бути стилізована під кафе. Кожна вірна відповідь команди оцінюється в кілокалоріях, а запитання команди отримують через замовлення страв у меню кафе . Пропонуються наступні страви: коктейль «Музичне ретро» - За уривками пісень, учасники вгадують пісню і виконавця; напій «Прощавай, суржику, або коректор»- мають вгадати як говорити правильно. Наприклад: закрийте двері – зачиніть двері. Вінегрет «Домінанта» - одержують слова з переплутаними складами, з яких потрібно скласти якнайбільше слів. (бро/до/та, бис/осо/тість). Млинці «Козацькі». У цій страві гравці отримують визначення і кілька варіантів того, що це може бути. Наприклад: жупан – це жіночий головний убір, верхній чоловічий одяг, спідниця з картатої тканини, тощо;
-           інтелектуальне казино «Відкриваючи таємниці мистецтва». Це гра, в яку вводиться грошова одиниця – 1 розум. Участь беруть дві команди, кожен з учасників якої отримує стартовий капітал у сумі 5 розумів. У разі відповіді на запитання – робиться ставка – один розум. Якщо відповідь вірна, то сума виграшу подвоюється, якщо хибна, то ставка іде до каси казино. Тур перший – учасники отримують запитання і три варіанти відповідей. Тур другий – «Чорна скринька», в якому команди, за визначенням ведучого, мають відгадати предмет, що знаходиться у скриньці. Тур третій – таємничій аукціон – «Кіт у мішку» - учасники роблять ставки і купують невідомі їм речі, лише за визначенням ведучого;
-           диспут «Людина для країни – країна для людини»;
-           творча акція "Ми маємо, вміємо, можемо".
Робота з профорієнтації:
-           проведення днів відкритих дверей навчальних закладів;
-           організація тематичних виставок «Психологія вибору», «Ринок праці: прогнози та реальність»;
-           оформлення інформаційних куточків «Калейдоскоп професій», «Куди піти навчатись»;
-           організація консультпунктів,
-           «Ярмарки кар’єри»
Народознавство:
•          заходи з популяризації народних свят та звичаїв: «Вечорниці»,«На зелені свята», «Прийшла масляна до нас…». Тут доцільно не лише розповідати молоді про традиції та звичаї проведення цих свят, але й спробувати їх відтворити. При проведенні вечорниць весело проходять гадання, кусання калити, різноманітні забавки та ігри.
•          «Свято українського романсу» - літературно-музична композиція;
•          виставки робіт декоративно-ужиткового мистецтва. Наприклад - виставка рушників «Рушники сміються й тужать хрещеним барвінком».
Бібліотеки для юнацтва завжди не лише сприяли виявленню творчих здібностей користувачів але й надавали можливість виявити себе. І це є дуже важливий напрямок нашої роботи. Адже шляхом проведення презентацій виставок молодих художників, майстрів декоративно-ужиткового мистецтва або творів молодих письменників ми сприяємо розвитку і формуванню молодої еліти нашої країни. Саме тому залишаються актуальними клуби та об’єднання за інтересами, що існують при бібліотеках.
Патріотичному вихованню молоді слід приділяти надзвичайну увагу:
показувати велич української нації, її історію, необхідність дотримування
заповітів батьків, забезпечення розвитку української мови та літератури на
території України.
Масштабність патріотичного виховання в значній мірі забезпечується
міцними зв’язками з військкоматами, спілками ветеранів, штабами цивільної
оборони, радами ветеранів, музеями, центрами соціальних служб для молоді,
відділами освіти, місцевими адміністраціями. Необхідно спільно долучатися до
відзначення таких свят як:
 День пам’яті Героїв Крут (29 січня);
 День вшанування учасників бойових дій на території інших держав (15
лютого);
 День пам»яті та примирення(8 травня);
 День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (9 травня)
 День Героїв України (23 травня);
 День скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні (22 червня);
 День партизанської слави (22 вересня);
 День захисника України (14 жовтня);
 День українського козацтва (14 жовтня);
 День Гідності та Свободи (21 листопада);
 День Збройних сил України (6 грудня).
Сьогодні бібліотеки мають надавати не тільки корисні послуги, але й стати
своєрідним центром «психологічного розвантаження», «аптекою для душі».
Бібліотекарі повинні намагатися лікувати постраждалі душі книгою, відволікати
від суворої буденності.
З цим, організовувати різноманітні акції з метою створення сувенірів,
іграшок, малюнків, які слугуватимуть свого роду оберегом для
військовослужбовців нашої армії та тих, хто лікується у військових госпіталях;
збирати літературу на основі добровільних пожертв та передавати її українським
воїнам. Акції можуть носити різноманітні назви як-то: «Оберіг захисника
України», «Бібліотечка для захисника», «Побажай Україні щастя»,
«Бібліотека українського воїна», «Маки пам»яті». В бібліотеках варто
оформити альбоми, тематичні полички газетних та журнальних статей,
присвячених подіям, які відбувалися на Майдані, та подіям, які нині відбуваються
в зоні АТО.
Складний процес героїко-патріотичного виховання слід здійснювати за
допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежатиме від змісту та
завдань виховної роботи.
Серед них можуть бути використані
такі як
 «громадянські форуми» – це зважені діалоги і пошуки відповідей на
питання соціальної тематики;
 ярмарки солідарності, що організовуються з метою продажу «товарів»,
зроблених читачами. Виручені кошти надійдуть в певний фонд, який
потребує допомоги;
 вахти пам’яті;
 заходи, що сприятимуть виробленню шанобливого ставлення до героїчного
минулого своїх співвітчизників та індивідуальних героїчних вчинків;
 уроки видатних особистостей – де звернути увагу на біографії та діяльність
героїв війни;
 тематичні вечори-портрети;
 вечори-зустрічі з цікавими людьми;
 уроки мужності;
 уроки пам’яті;
 історичні квести;
 відео-презентації і т.п
ми також
вшановуємо живих героїв України, ветеранів національно-визвольної боротьби,
що чинили опір колонізації України. Всі вони є взірцем служіння українській нації
для сучасної молоді, Цьому може бути присвячена експозиція «Майдан у
книгах»; стенд-меморіал, присвячений загиблим в АТО «Загинули за волю
України»; патріотичну годину «АТО: Без Перемоги не повернемось»; «На своїй
землі нас не здолати!»; виставку-вшанування «Хай буде вільна Україна на всі
віки, на всі часи!»; акцію миру «Мужнім серцям від творчих сердець», «Їх
називають “совість часу”», «Не зорі падають із неба, зірки ідуть у небеса»,
«Війною поламане дитинство», «Ваша жертва – безцінна», «Героїв стежина –
від батька до сина», «Небесна сотня: герої, які змінили хід історії», «Ще не
вмерла і вмре твоя слава», «Озброєні піснею, покликані маршем».
Двадцятип’ятиріччя виведення наших військ з Афганістану та вшанування
учасників бойових дій на території інших держав можна висвітлити за такими
темами: «Афган триває: у спогадах, снах і думках», «Афганістан – то біль і
смуток, чиєсь обірване життя», «Покотилась у вічність тривожна афганська
дорога», «Афганська неоголошена: тоді і через 25 років», «Пройти і не
зламатись», «Кариби. Косово. Афганістан… – це пам’ять наша, наша біль»,
«Афганістан – афганських гір гірке відлуння», «Поряд з нами живуть
ветерани, що пройшли по дорогах війни». Ці теми розширять знання читачів та
учасників масових заходів про історичні і трагічні події афганської війни,
виховають повагу до її учасників, висвітлять життя солдатів на війні та після
повернення з Афгану.
Майже вся середньовічна історія України – це історія її козацького
лицарства – гаранта державного самоутвердження. Цю тему можна висвітлити
через історичні постаті ватажків козацького руху України, як-то: «Життя
1довжиною у вічність: гетьмани України», «Рідна земля моя, ти козацькою
славою вкрита», «Запорізька Січ – оберіг волі українського народу», «Лине
слава козацька з далечі віків», «За честь, за волю, за козацьку долю», «Щоб
козацька слава повік не пропала», «У пошуках омріяної України», «Біля
джерел козацької слави». Серед масових форм можна використати такі як
козацьке свято, козацький турнір, історичний екскурс, козацький ринг, уроки
мужності, козацьку експедицію і т.п.
До Дня пам’яті героїв Крут, вшанування пам’яті молодих героїв, які в
боротьбі за волю і кращу долю України сплять у знаних і безіменних могилах,
розкиданих по рідній і чужій землі, можна присвятити годину пам’яті «Коли до
зброї стають діти, народ цей не перемогти!», «Мужність приречена на
безсмертя», історико-патріотичний альманах «Священна пам’ять в спадок нам
дана», вечір історичної правди «На кров’ю политім крутянськім снігу в
безсмертя вписалось геройське ім’я», героїко-патріотичне читання «Ви стали
прикладом усім, про вас нікому не забути», «Вічну славу здобували Україні
біля Крут», «Від жаху застигли лани біля Крут», «Лицарський подвиг юних
українців», «Крути – приклад для живих».
Отже,працівники бібліотек повинні продовжувати виховувати молодого громадянина-патріота незалежної України, здатного змолоду брати творчу участь у розбудові суверенної України, захисті та піднесенні міжнародного авторитету

Найцікавіщі заходи для молоді.
(Досвід  Світловодської ЦМБС.)

   «Енергозбереження та енергоефективність»  - тема тренінгу, який для світловодської молоді був організований фахівцями центральної міської бібліотеки. Учасниками тренінгу стали учні 10-го класу ЗОШ № 10.
Проблеми, які були винесені на обговорення учасників тренінгу є актуальними і на рівні держави, і на рівні міста
Захід проходив в цікавих форматах - лекції, діалоги, робота в групах. Присутнім було представлено багато цікавих презентацій, підготовлених фахівцями бібліотеки.
Старшокласники також отримували практичні завдання та висловлювали свою думку щодо запропонованої теми, а експертами їх відповідей звичайно ж були бібліотекарі, які намагались допомогти дітям зорієнтуватись у проблемі та вірно оцінити ситуацію. За оцінками фахівців, виступи представників команд свідчили не тільки про обізнаність молоді в цьому питанні, а й про власне бачення шляхів ефективного використання енергії.
По завершенні роботи , учасникам тренінгу було запропоновано анкетування на тему "Мій стиль життя".
Літературний батл  «Ти з нами, Тарасе!», присвячений 202  річниці з дня народження Т. Г. Шевченка пройшов у бібліотеці – філії №2 з учнями школи №1.
  В читальному залі  бібліотекарі оформили виставку-вшанування    «Живи, поете, в славі віковій»  на якій наші читачі  мали можливість ознайомитись з життям та творчістю Т.Г. Шевченка, узнати багато цікавого про Поета..., ознайомитися з різними виданнями  «Кобзаря». Зацікавили  присутніх і справжні скарби бібліотеки – «Кобзар» 1964 року, «Кобзар» - 1956 року видання.
Переглянувши слайд-альманах «Вічно буде проміж нас – України син Тарас»  діти ознайомились  з біографією поета та  його літературною творчістю.
Команди «Гайдамаки » і «Неофіти» прийняли активну участь у літературній вікторині  «Шевченко - видатний художник, поет, письменник», бібліографічній грі  «Книжкові орієнтири».
Літературний батл  закінчився читанням  віршів Великого поета, кожен гравець команд мав можливість продекламувати  рядки з великої книги «Кобзар».
У результаті змагань перемогла дружба. А далі – фото на пам'ять. Та головне – це позитивні емоції, спілкування, дух суперництва,відкриття таємниць творчості Тараса  Шевченка. Нехай наш сьогоднішній літературний батл буде своєрідною стрічкою у вінок шани й пам’яті поета.
БУЛІНГ. СТОП АГРЕСІЇ!
     Проблеми насильства в підлітковому се­редовищі є зараз одними з найак­туальніших. Проблема насильства не нова, вона існувала завжди й іс­нує у всіх країнах світу.
      Булінг – це агресивна поведінка, яка спрямована на приниження почуттів, висловлювання негативних емоцій і принизливих оцінок щодо іншої людини.              
       Тренінг «Булінг. Стоп агресії!», проведений бібліотекарями філії №3 разом з учнями ЗШ №5 та представником управління юстиції Горобець А.О., мав на меті виробити знання й уміння з визначення ознак фізичного, психологічного насильства над дітьми, ознайомити з поняттям «булінг» і його запобіганню у школі.
БІБЛІОТЕКАР - ЦЕ КРУТО .день фахівця.
  Ким тільки в дитинстві не мріємо стати, як виростемо:
 виховатилем і  вчителем, лікарем і міліціонером.... Можна назвати з десяток професій про, які ми мріяли будучи дітьми, але ... Та мрії так і остаються мріями. Якби в дитинстві ми мали змогу доторкнутися до  омріяної професії, хоча б на один день. 
    А ось юні читачі в бібліотеці філії  №7 мали змогу відчути себе справжнім  бібліотекарем  цілий день. Діти старшого віку  вітали читачів, які прийшли до бібліотеки, знайшовши формуляр виписували прочитані книги, рекомендували новинки, записували вибрані книги та запрошували приходити якнайшвидше до бібліотеки. Дорослі користувачі  посміхаючись  дякували юним бібліотекарям, і розуміли, що можливо перед ними майбутні фахівці книжкової справи.
На святковий день – День поезії зібралися у бібліотеці – філії №8 щирі словолюби з особливим даром, даром писати вірші.  Бібліотекарі привітали присутніх, підготували книжкову виставку «Свята поезія» та презентацію до Дня поезії. З привітальним словом виступила Лідія Андріївна Лаврик, голова літературного об’єднання «Літо».  Вона поздоровила присутніх зі святом та зачитала свої поезії. Кращі свої  поетичні твори представляли талановиті учні загальноосвітніх шкіл міста та району, читачі бібліотек. А досвідчені майстри слова, наші місцеві поети Сергій Гайдук,  Сурженко Віктор, Віталій Семенюк, Наталя Майстренко, Валентина Потецкул ділилися своїми творчими натхненними поезіями з молодими поетичними паростками -  юними початківцями. Своїми думками, вираженими в поетичних рядках юні поети розкривали свій внутрішній світ, який наразі їх хвилює і надихає.
    Зачарували вірші   про перші почуття кохання, які виникли на лоні  чудових сільських краєвидів Діани Деревянко та Насті Сокуренко, які завітали до бібліотеки із села Глинськ.
    Майже у кожного поета був вірш, присвячений  глибокими переживаннями за Україну, за не проголошену війну на Донбасі, за воїнів АТО, які зараз стоять на захисті нашої країни, адже це їх батьки, брати, родичі, знайомі. Лідія Андріївна подарувала всім учасникам авторську збірку поезій «Тече Біжкінь» та збірку поезій  нашого земляка Костя Оверченка.
  На закінчення заходу всі учасники частувались солодощами, спілкувалися та брали автографи у більш досвідчених літераторів , членів літературного об’єднання «Літо» на чолі з Лідією Лаврик.

Отже, особливість юного читача, його запити, уподобання є головним і визначальним в організації роботи бібліотеки. Незважаючи на всі труднощі, бібліотечні працівники намагаються задовольнити читацькі потреби, сформувати у  молодого користувача позитивне ставлення до бібліотеки як основного джерела інформації, культури та освіти.

Бібліотека – центр формування молодої особистості
      Молодь – особлива категорія читачів. Вона потребує великої уваги, індивідуального підходу і неформального обслуговування. Бібліотека реалізує цю функцію в різноманітних формах обслуговування: видачі документів, бібліографічних і фактографічних довідках, оглядах, виставках, презентаціях книг, проведенні креативних масових заходів. Тож тематика  загальноміського  семінару бібліотечних працівників була такою:«Сучасний бібліотечний потенціал і його можливості щодо задоволення інформаційних потреб юнацтва».
Відкрила семінар Єлизавета Ялова, директор Світловодської міської бібліотечної системи. Вона говорила про основні тенденції розвитку бібліотек в сучасних умовах, зокрема ключової ролі бібліотек у формуванні молодої особистості.
 Пошук нових підходів, креативних ідей, інтерактивних заходів, взагалі цікаві ідеї в роботі з молоддю були зібрані методистом ЦМБ  Наталією Підгірною в  «методичну скриньку»,  вмістом якої вона з задоволенням поділилася зі всіма присутніми.
     Інформаційна діяльність будь-якої бібліотеки має поєднувати традиційну роботу з розкриттям власних ресурсів та використання різноманітних інформаційно-бібліографічних форм і засобів, вибір яких у кожній окремій бібліотеці визначається цільовим та читацьким призначенням. Змістовна консультація провідного бібліографа Тетяни Головачової  націлена на посилення інформаційної функції бібліотек, а саме впровадження в практику роботи як традиційних, так і інноваційних форм та методів інформаційно-бібліографічного обслуговування.
    Одним  із прикладів нових підходів в роботі з молоддю є така форма як соціальний кінозал. Модератором  Ніною Шмаковою  для учасників семінару був представлений  кіноклуб Docudays UA «New life» .Для учасників семінару були підготовлені випереджальні завдання «Чи в усіх країнах молодь має право на навчання», «Система та доступність освіти в різних країнах світу» та продемонстрований фільм під назвою «Абетка». Було цікаво дізнатися про долю молодої африканської жінки, яка дуже рано стала мамою, що не дало можливості навчатися і тепер вона разом з донькою ходить до школи і не соромиться того.  За допомогою «гарячого мікрофону» відбулося обговорення фільму. В обговоренні прийняла участь представник міськрайонного управління юстиції Ганна Горобець, яка говорила про соціальне становлення молоді, забезпечення її правами в сучасній Україні в порівнянні з іншими країнами світу.
Працівниками відділу обслуговуння ЦМБ для учасників семінару  з учнями ЗОШ №7 в рамках тижня юнацької книги був проведений інтерактивний захід :профіСтарт «Твоя кар’єра починається сьогодні»
Хіт-парад     кращих  книжок       для  юнацтва а саме -ТОП- 10 захоплюючих книг для підлітків від українських письменників підготувала слухачам семінару провідний бібліотекар відділу комплектування та обробки літератури Світлана Заріцька  Це такі письменники як Галина Ткачук  "Вечірні крамниці вулиці   Волоської",  Володимир Арєнєв  "Душниця" Ірен Роздобудько "Арсен" , Сергій Гридін "Не такий" т а ін..

        Треба розуміти, що робота в сучасних умовах – це постійний пошук невикористаних резервів. І сьогодні одним з важливих завдань, що ставить перед собою бібліотечний колектив, є намагання своєю роботою сприяти формуванню  молодої соціальної особистості, національної свідомості, почуття гідності, честі, поваги до історії свого народу, формуванню правової та екологічної культури, утворенню здорового способу життя, розвитку духовності, захисту моралі, вихованню економічного мислення. Бібліотечні працівники і надалі будуть реалізовувати всі свої можливості, енергію та професіоналізм на користь своїм читачам, для того, щоб зробити бібліотеку найпривабливішим місцем для  молоді, найкращою інформаційною фірмою.
   
      


 
                       




                   




Kниги, що надійшли за

   Державною програмою 
 « Українська книга »

    Шановні любителі книги!
У березні 2016 року   фонди  ЦМБС поповнилися  цікававою та пізнавальнаю літератураю, яка  надійшла на замовлення Державного комітету телебачення та радіомовлення України за програмою «Українська книга» 2015 року. Це книги сучасних українських письменників, твори відомих світових авторів, дитяча література та багато іншої літератури. Усі видання виключно українською мовою. 

Серед авторів:

  •  сучасні українські письменники:  Лущик  Петро, Чемерис  Валентин,      Чигиринская  Ольга,Курков  Андрей, Рутківський  Володимир та ін.;

     
     

  •    зарубіжні автори( в перекладі українською мовою)— Гюнтекін Решат, Умберто Еко, Ю Несбьо, Ягелло Йоанна, Агнон Шмуель, Портер Елеанора та ін.;

                                   
                 

  •   письменники  дитячої  літератури — Палійчук Олекса,Чайка Юлія, Кокотюха Андрій, Прилуцький Олександр, Винник Тетяна , Іван Франко та ін.

                                   
                 
  •  інша література
 
   


понеділок, 28 березня 2016 р.

Кіноклуб Docudays UA представляє
фільм Циркові гастролі»

   28 березня на базі центральної міської бібліотеки старшокласники ЗОШ № 10 взяли участь в правопросвітницькому заході з переглядом фільму «Циркові гастролі» з колекції Міжнародного фестивалю документального кіно.
За кілька днів до засідання кіноклубу учням було запропоновано завдання – підготуватися до дискусії на тему «Тварини в цирку - це норма чи порушення закону природи?» 
У ХХІ столітті, коли переосмислюється роль циркових тварин, вистави з тваринами вилучені з циркових програм у багатьох країнах світу, зокрема в Австрії, Швеції, Фінляндії, Данії, Перу, Коста-Риці, Сінгапурі, Болівії, Індії, Греції та Бразилії.
Які аргументи наводять захисники тварин, намагаючись закрити цирк? Чи згодні з цим учасники заходу як громадяни нашого міста?  Чи є порушення Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» в цьому фільмі? Відповісти на такі питання допомагала учням представник відділу юстиції Ганна Горобець.
Після перегляду фільму відбулося обговорення, робота в смислових групах: з'ясування думок щодо питань правопорушення ключовими персонажами фільму.
Була надана можливість виразити власне ставлення до питання: заборона використання тварин чи гуманне ставлення до них. Учасники розглянули переваги і недоліки кожного варіанта й ухвалили рішення щодо цієї проблеми.
Старшокласники вчились правилам участі в дискусії й критично мислити, що сприятиме в подальшому формуванню їх активної соціальної та громадянської позиції.





ЦМБ
Модератор проекту «Кіноклуб Docudays UA
як інструмент просвіти з прав людини»
Шмакова Н.А.